WSPARCIE ŻYWIENIOWE W CHOROBIE NOWOTWOROWEJ

• Przygotowanie do terapii przeciwnowotworowej.

• Przeciwdziałanie niedożywieniu w chorobie nowotworowej.

• Wsparcie żywieniowe w trakcie leczenia przeciwnowotworowego.

• Doustne suplementy pokarmowe (ONS).

• Wsparcie żywieniowe po zakończeniu leczenia.

• Profilaktyka żywieniowa pierwotna i wtórna.

Odpowiednie żywienie to dla pacjentów onkologicznych kwestia niezwykle ważna. Niestety ta grupa pacjentów jest szczególnie narażona na szkodliwe mity żywieniowe i reklamy drogich suplementów, które mogą zaszkodzić - zasięgnięcie porady u wykwalifikowanego specjalisty jest więc tym bardziej istotne.

Właściwe żywienie powinno rozpocząć się już w momencie diagnozy a następnie kontynuować przez wszystkie etapy leczenia przeciwnowotworowego. Zalecenia w trakcie leczenia należy modyfikować w zależności od aktualnych potrzeb i występujących skutków ubocznych leczenia.

Dieta kwalifikuje się jako leczenie wspomagające w leczeniu przeciwnowotworowym - odpowiedni stan odżywienia to lepsza tolerancja leczenia i mniej skutków ubocznych, krótsza hospitalizacja i większe szanse na powodzenie leczenia. W trakcie choroby i leczenia znacznie zwiększa się zapotrzebowanie na wiele składników odżywczych, jednocześnie wiele produktów tymczasowo trzeba wykluczyć.

Nie każdy też zdaje sobie sprawę, że dieta w trakcie leczenia może i zazwyczaj zupełnie różni się od "zdrowej diety zalecanej dla zdrowych osób" - przykładowo surowe warzywa i owoce niestety częściej mogą przynieść więcej szkody niż pożytku.

Dietetyka onkologiczna, niedożywienie w chorobie nowotworowej, wsparcie żywieniowe w trakcie choroby nowotworowej, doustne suplementy pokarmowe, dietetyk kliniczny online

CENNIK

KONSULTACJE