15 października 2020
Jak zatroszczyć się o swoje piersi? CZYLI: Samobadanie piersi Wizyty u ginekologa USG piersi Mammografia Im wcześniej wykryta choroba, tym
11 października 2020
Skąd zdjęcie pizzy? Oczywiście trochę po to, żeby przyciągnąć Twoją uwagę :) ale jeszcze bardziej po to, żeby pokazać na
10 października 2020
Proces zmiany nawyków jako... wyprawa w Bieszczady. Jak Ci się podoba takie porównanie? 💚 Dla mnie – i podejrzewam, że

Zajrzyj też tutaj

 


 

ŚNIADANIE: Paprykowo-pomidorowa szakszuka posypana szczypiorkiem i roszponką, pieczywo

 

SKŁADNIKI

  • Jaja kurze całe - 2 sztuki (100g)

  • Chleb żytni razowy - 2 kromki (70g)

  • Oliwa z oliwek - 1/2 łyżki (5ml)

  • Papryka czerwona - 1/3 sztuki (100g)

  • Szczypiorek, posiekany - 2 łyżeczki (10g)

  • Pomidor - 1/2 sztuki (80g)

  • Pomidory w puszce - 1/3 szklanki (100g)

  • Roszponka - 1 garść (25g)

 

PRZYPRAWY: sól, pieprz, papryka czerwona i słodka wędzona, oregano, czarnuszka

 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

  • Paprykę i pomidora pokrój w kostkę, zeszklij na patelni z dodatkiem oliwy, szczypty soli, mielonej papryki i oregano.

  • Po 2-3 minutach dodaj pomidory z puszki, dokładnie wymieszaj, a kiedy warzywa zaczną się gotować, wbij jajka.

  • Całość duś pod przykryciem przez około 3 minuty - białko powinno być ścięte, a żółtko pozostać płynne.

  • Szakszukę przełóż na talerz, posyp roszponką, posiekanym szczypiorkiem i czarnuszką.

  • Jedz z dodatkiem pieczywa.

 


 

II ŚNIADANIE: Truskawkowo-orzechowy skyr z płatkami owsianymi

 

SKŁADNIKI

  • Orzechy laskowe - 1/2 garści (15g)

  • Otręby owsiane - 2 łyżki (14g)

  • Płatki owsiane - 1/6 szklanki (20g)

  • Truskawki - 2/3 szklanki (100g)

  • Mięta - kilka listków (3g)

  • Skyr - 1 opakowanie (150g)

 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

  • Większość truskawek zmiksuj ze skyrem na gładki krem.

  • Do masy dodaj orzechy, płatki owsiane, otręby i dokładnie wymieszaj.

  • Całość udekoruj truskawkami pokrojonymi w plasterki i listkami mięty.

 


 

OBIAD: Tagliatelle z łososiem i brokułami

 

 

SKŁADNIKI

  • Łosoś, świeży - 1/3 sztuki (80g)

  • Makaron pełne ziarno - gniazda/wstążki - (90g)

  • Oliwa z oliwek - 1 łyżka (10ml)

  • Brokuły - 1/3 sztuki (150g)

  • Cytryna - 1/5 sztuki (15g)

  • Czosnek - 1 ząbek (5g)

 

PRZYPRAWY: sól, pieprz czarny i cytrynowy, papryka chili, papryka czerwona, oregano, tymianek, czarnuszka

 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

  • Łososia natrzyj oliwą, przyprawami i przetartym czosnkiem, skrop sokiem z cytryny lub limonki i przełóż na blachę.

  • Wstaw do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piecz przez około 25 minut.

  • Kiedy łosoś się piecze - przygotuj resztę składników.

  • Brokuła podziel na spore różyczki - aby ugotował się równomiernie, natnij łodyżki. Następnie ugotuj go na parze lub wrzuć na kilka minut na wrzącą, lekko osoloną wodę.

  • Makaron ugotuj na al dente i przelej zimną wodą.

  • Łososia i brokuły podziel na mniejsze części i wymieszaj z makaronem. Jeśli trzeba - dopraw jeszcze do smaku.

  • Posyp czarnuszką i świeżymi ziołami.

 

 


 

KOLACJA: Sałatka z kurczakiem, pomarańczą i wyrazistym słodko-ostrym sosem

 

SKŁADNIKI

 

SAŁATKA

  • Mięso z piersi kurczaka, bez skóry - 1/3 sztuki (70g)

  • Oliwa z oliwek - 1 łyżeczka (5ml)

  • Papryka czerwona - 1/3 sztuki (100g)

  • Pomarańcza - 1/3 sztuki (100g)

  • Roszponka - 1 garść (25g)

  • Sałata rzymska - 2 liście (70g)

 

SOS

  • Orzechy włoskie - 1/3 garści (10g)

  • Czosnek - 1 ząbek (5g)

  • Miód pszczeli - 1/5 łyżki (5g)

  • Musztarda - 1 łyżeczka (10g)

  • Oliwa z oliwek - 1 łyżeczka (5ml)

  • Woda - 1 łyżka

 

PRZYPRAWY: sól, pieprz, oregano, papryka czerwona i ostra, tymianek, majeranek

 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

  • Orzechy drobno posiekaj, wsyp do kubeczka. Dodaj przyprawy i pozostałe składniki sosu. Dokładnie wymieszaj.

  • Filet z kurczaka pokrój na mniejsze kawałki, natrzyj przyprawami i łyżeczką oliwy, następnie podduś na średnim ogniu.

  • Na talerzu ułóż liście sałaty, paski papryki i cząstki pomarańczy.

  • Dodaj pokrojone w paski mięso. Całość polej sosem.

 


 

DARMOWY JADŁOSPIS 1800 kcal

wygodna wersja do pobrania,

z listą zakupów

 

Pobierz jadłospis razem z listą zakupów, w wersji do druku - kliknij w poniższy link:

 

 

Darmowy jadłospis do pobrania 1800 kcal, o niskim indeksie glikemicznym, odpowiedni podczas odchudzania oraz dla osób z insulinoopornością_dietetyk kliniczny online_bielka

Darmowy jadłospis 1800 kcal

25 maja 2020
Darmowy jadłospis do pobrania 1800 kcal, o niskim indeksie glikemicznym, odpowiedni podczas odchudzania oraz dla osób z insulinoopornością_dietetyk kliniczny online_bielka

Cześć! Mam na imię Justyna, jestem dyplomowanym dietetykiem.

Tworzę tutaj bazę zdrowych i prostych przepisów oraz zbiór informacji przydatnych w jedzeniu zdrowo na co dzień.

Cieszę się, że tu jesteś! Zostaw po sobie ślad ;)

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.

Współpraca

Kontakt

Zadzwoń

Umów wizytę

DIETETYK KLINICZNY

Justyna Bielka

Jadłospis o niskim indeksie glikemicznym, odpowiedni podczas odchudzania oraz dla osób z insulinoopornością

Copyright 2020 bielkadietetyk.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone