18 października 2020
Pełnoziarniste ciasto ze śliwkami, z porządną dawką cynamonu i suszonego imbiru, pachnące i sprężyste (a to za sprawą dodatku sody
12 października 2020
Pyszny i prosty sernik bez pieczenia, bez dodatku cukru, o niskiej zawartości tłuszczu. Przepis przyjazny dla osób z insulinoopornością, cukrzycą
10 października 2020
Lekka pizza na pełnoziarnistym, cienkim spodzie pachnącym bazylią, z dodatkiem mozzarelli, pomidorów, roszponki i cebuli. No i oczywiście oliwy. Dużym

Zajrzyj też tutaj

Gzik, czyli ser twarogowy wymieszany z dodatkami - tradycyjnie ze śmietaną, rzodkiewką i szczypiorkiem, czasami z cebulą, olejem lnianym lub nawet gotowanym jajkiem.

Do tego ziemniaki - najlepiej w mundurkach, gotowane lub pieczone. Jeśli ziemniaki pieczone - olej wykorzystuję właśnie do pieczenia (nacieram wtedy ziemniaki olejem i przyprawami), jeśli gotowane - olej lub oliwa ląduje w gziku. Jest to źródło zdrowych tłuszczów, których naprawdę nie ma sensu pomijać.

 

Pyry z gzikiem to kolejny prosty i pyszny posiłek - co prawda na ziemniaki trzeba trochę poczekać, ale wystarczy wrzucić je przecież do piekarnika i robią się same. W międzyczasie można przygotować gzik i zrobić jakiś szybki trening! ;)

 

U mnie tym razem gzik w wersji z jogurtem naturalnym, rzodkiewką i rukolą,

bo akurat to miałam pod ręką - wyszło naprawdę dobre, więc muszę dodać do kolekcji przepisów na blogu.

 

Podane proporcje sprawdzą się jako posiłek dla dwóch osób lub przekąska dla czterech osób - pod przepisem podałam wartość energetyczną i makroskładniki w przeliczeniu na te dwie większe porcje.

 


 

PIECZONE MŁODE ZIEMNIAKI

Składniki:

 

  • młode ziemniaki – 4 duże lub 80-10 mniejszych / 500 g

  • olej rzepakowy – 2 łyżki/ 20 g

  • przyprawy: sól, papryka czerwona, oregano, tymianek, gałka muszkatołowa

  • czosnek - 1-2 ząbki

 

Przygotowanie:

 

  • Ziemniaki dokładnie wyszoruj i ponakłuwaj widelcem. Jeśli różnią się rozmiarem – te większe przekrój na pół, dzięki temu upieką się równomiernie.

 

  • Ziemniaki natrzyj olejem rzepakowym (możesz wymienić na oliwę), przetartym czosnkiem i przyprawami. Piecz przez 50-60 minut w temperaturze 190 stopni.

 

  • W wersji uproszczonej możesz ziemniaki po prostu ugotować w mundurach – też będą pyszne! Olej lub oliwę dodaj wtedy do twarogu.

 

Pieczone-ziemniaki-z-gzikiem_twarozek-z-rzodkiewka-i-rukola_proste-przepisy_fit

 

GZIK Z RZODKIEWKĄ I RUKOLĄ

Składniki:

 

  • twaróg półtłusty – 1 kostka / 200 g

  • jogurt naturalny – 4-5 łyżek / 100 g

  • rukola – garść

  • rzodkiewka – pęczek

  • przyprawy: czarnuszka, sól, pieprz

  • opcjonalnie – 1 ząbek czosnku

 

Przygotowanie:

 

  • Rzodkiewkę zetrzyj na wiórki lub drobno posiekaj, przełóż do miseczki.

 

  • Dodaj twaróg, jogurt, posiekaną rukolę, przetarty czosnek, sól i pieprz.

 

  • Dokładnie wymieszaj.

 

  • Gzik podawaj z ciepłymi ziemniakami, całość posyp czarnuszką i dodaj więcej rukoli.

 


 

 

GZIK Z RZODKIEWKĄ I RUKOLĄ

Wartość energetyczna i makroskładniki

 

Na grafice podałam wartość energetyczną i makroskładniki po podziale na 2 większe porcje.

 

 

 

 

Kuchnia polska w FIT odsłonie, czyli pyry z gzikiem - wersja z rzodkiewką i rukolą

16 czerwca 2020
Pieczone-ziemniaki-z-gzikiem_twarozek-z-rzodkiewka-i-rukola_proste-przepisy_fit

Cześć! Mam na imię Justyna, jestem dyplomowanym dietetykiem.

Tworzę tutaj bazę zdrowych i prostych przepisów oraz zbiór informacji przydatnych w jedzeniu zdrowo na co dzień.

Cieszę się, że tu jesteś! Zostaw po sobie ślad ;)

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.

Współpraca

Kontakt

Zadzwoń

Umów wizytę

DIETETYK KLINICZNY

Justyna Bielka

Copyright 2020 bielkadietetyk.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone