18 października 2020
Pełnoziarniste ciasto ze śliwkami, z porządną dawką cynamonu i suszonego imbiru, pachnące i sprężyste (a to za sprawą dodatku sody
12 października 2020
Pyszny i prosty sernik bez pieczenia, bez dodatku cukru, o niskiej zawartości tłuszczu. Przepis przyjazny dla osób z insulinoopornością, cukrzycą
10 października 2020
Lekka pizza na pełnoziarnistym, cienkim spodzie pachnącym bazylią, z dodatkiem mozzarelli, pomidorów, roszponki i cebuli. No i oczywiście oliwy. Dużym

Zajrzyj też tutaj

 


 

Jogurtowe pianki w malinowo-kokosowej odsłonie - to brzmi pysznie!

 

Jak to zazwyczaj bywa, pokusiłam się o przygotowanie własnej wersji. Takiej, która pozostanie dobra w smaku, będzie "fit", będzie też prosta do zrobienia, z użyciem łatwo dostępnych składników. 

Byłam ciekawa efektów - często spotykam przepisy z listą składników tak długą, że już samo czytanie lekko zniechęca! Na szczęście okazało się, że można zrobić też pyszny deser w uproszczonej wersji. Pianki są bardzo dobre, wyglądają też zachęcająco.

 

Żeby je zrobić, wystarczą tak naprawdę bazowe składniki - maliny, jogurt i żelatyna. Reszta to już kwestia potrzeb i kreatywności.

Ja dodałam trochę erytrytolu i soku z cytryny do warstwy jogurtowej. Dno wysypałam niewielką ilością wiórków kokosowych.

Masa malinowa moim zdaniem dosładzania nie potrzebuje. Dzięki temu pianki są lekkie i orzeźwiające w smaku, idealne na cieplejsze dni.

 

Masę możesz rozdzielić do małych foremek, na przykład takich na muffinki. Równie dobrze mogą być to też większe naczynia, takie jak salaterki.

 

 

 

Składniki podstawowe:

  • maliny, jogurt naturalny lub skyr, wiórki kokosowe, żelatyna

 

Składniki dodatkowe:

  • to urozmaicenia, które dodatkowo podkręcą smak, na przykład odrobina wybranego słodzidła (ksylitol, erytrytol lub brązowy cukier) - wystarczy pół łyżeczki, kilka kropli soku z cytryny

 

MALINOWO-JOGURTOWE FIT PIANKI

- składniki:

 

WARSTWA MALINOWA:

  • maliny: 200-250 g (2 szklanki)

  • żelatyna: 2 łyżeczki

  • dodatkowo: 3 łyżki wiórków kokosowych do wysypania foremek

 

WARSTWA JOGURTOWA:

  • skyr/jogurt naturalny 150 g (1 małe opakowanie)

  • żelatyna: 2 łyżeczki

  • opcjonalnie: erytrytol/ksylitol: pół łyżeczki lub więcej, łyżeczka soku z cytryny

 

 


 

MALINOWO-JOGURTOWE FIT PIANKI

- sposób przygotowania:

 

WARSTWA MALINOWA

  • żelatynę rozpuść w 4-5 łyżkach gorącej wody, dokładnie wymieszaj, odstaw do przestudzenia

  • zmiksuj z malinami, które są w temperaturze pokojowej

  • foremki wysyp wiórkami kokosowymi

  • wyłóż malinową masę i odstaw do lodówki

 

WARSTWA JOGURTOWA

  • żelatynę rozpuść w 4-5 łyżkach gorącej wody, dokładnie wymieszaj, odstaw do przestudzenia

  • zmiksuj z jogurtem (w temperaturze pokojowej), słodzikiem i aromatem sokiem z cytryny

  • wyłóż na malinową masę, odstaw do lodówki na kilka godzin lub na noc

 

 

Malinowo-jogurtowe-pianki_prosty-fit-deser_dietetyk-online

 

 

Kolejność warstw: na dno naczynia wysyp wiórki kokosowe, następnie wylej masę malinową. Kiedy trochę stężeje, wyłóż masę jogurtową, wyrównaj i lekko dociśnij.

 

 

WSKAZÓWKA:

jeśli maliny i jogurt są zimne, wymieszaj je z roztworem żelatyny bardzo szybko, zanim zdążą pojawić się grudki. Dla pewności możesz użyć blendera lub miksera.

 

 

Malinowo-jogurtowe-pianki_prosty-fit-deser_dietetyk-online

 

Malinowo-jogurtowe-pianki_prosty-fit-deser_dietetyk-online

 

Malinowo-jogurtowe-pianki_prosty-fit-deser_dietetyk-online

 

 

Malinowo-jogurtowe pianki z 4 składników

03 czerwca 2020
Malinowo-jogurtowe-pianki_prosty-fit-deser_dietetyk-online

Cześć! Mam na imię Justyna, jestem dyplomowanym dietetykiem.

Tworzę tutaj bazę zdrowych i prostych przepisów oraz zbiór informacji przydatnych w jedzeniu zdrowo na co dzień.

Cieszę się, że tu jesteś! Zostaw po sobie ślad ;)

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.

Współpraca

Kontakt

Zadzwoń

Umów wizytę

DIETETYK KLINICZNY

Justyna Bielka

PRZYGOTUJ PROSTY FIT DESER, KTÓRY ZACHWYCA!

Copyright 2020 bielkadietetyk.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone