18 października 2020
Pełnoziarniste ciasto ze śliwkami, z porządną dawką cynamonu i suszonego imbiru, pachnące i sprężyste (a to za sprawą dodatku sody
12 października 2020
Pyszny i prosty sernik bez pieczenia, bez dodatku cukru, o niskiej zawartości tłuszczu. Przepis przyjazny dla osób z insulinoopornością, cukrzycą
10 października 2020
Lekka pizza na pełnoziarnistym, cienkim spodzie pachnącym bazylią, z dodatkiem mozzarelli, pomidorów, roszponki i cebuli. No i oczywiście oliwy. Dużym

Zajrzyj też tutaj

Lekka pizza na pełnoziarnistym, cienkim spodzie pachnącym bazylią, z dodatkiem mozzarelli, pomidorów, roszponki i cebuli. No i oczywiście oliwy.

Dużym plusem jest fakt, że nie trzeba czekać, aż ciasto wyrośnie, ja przygotowuję spód jako pierwszy a później odstawiam na chwilę - na czas przygotowywania reszty składników.

Specjalnie dla osób początkujących w kuchni (lub w pieczeniu pizzy ;) pod przepisem przygotowałam kilka zdjęć, które przedstawiają wszystko krok po kroku.

 

W przepisie podaję proporcje na dwie średnie pizze, a na samym dole znajdziesz wartość energetyczną i makroskładniki, łatwo więc można dostosować porcje w zależności od potrzeb. Całość odpowiednia dla 2-3 osób, jeśli zapotrzebowanie jest większe, wystarczy podwoić ilość składników.

 

Spód zrobiłam na podstawie przepisu znalezionego tutaj - ja zamieniłam jednak mąkę pszenną na pełnoziarnistą pszenną, proponuję dodać trochę mniej soli, ale z kolei sypnąć sporo suszonej bazylii.

 


DIETETYCZNA NOTKA

Wymiana mąki, cienkie ciasto i dodatek warzyw oraz dobrej jakości tłuszczów (sprawdzi się oliwa lub olej rzepakowy) sprawia, że przepis staje się przyjazny dla osób z insulinoopornością czy dla osób odchudzających się.

Łatwiej zmieścić się w bilansie kalorycznym, kiedy pizza ma obniżoną ilość kalorii.

Całość ma niższy indeks (i ładunek!) glikemiczny, niż byłoby to w przypadku pizzy na grubym cieście, zrobionej z białej mąki, nie spowoduje więc tak łatwo wahań poziomu cukru we krwi.


 

PEŁNOZIARNISTA PIZZA MARGHERITA BEZ CZEKANIA

- składniki na 2 średnie pizze

SPÓD

  • mąka pszenna pełnoziarnista: 2 szklanki (250 g)
  • drożdże suszone: 1/2 opakowania (3-4 g)
  • ciepła woda: 1/2 szklanki (125 ml)
  • oliwa: 2 łyżki (20 ml)
  • przyprawy: sól, bazylia suszona (ja dodaję 2 szczypty soli i około 1 łyżeczkę bazylii)

 

DODATKI

  • ser mozzarella, light: 1 kulka (125 g)
  • roszponka (można wymienić na rukolę): 2-3 garści
  • oliwa: ok. 1 łyżka (do skropienia)
  • pomidor: 2 sztuki (340 g)
  • cebula: 1/2 sztuki (50 g)
  • czosnek: 2 ząbki (ok. 10 g)

 

*Podaję dokładnie wszystko w gramach, żeby było wiadomo, do jakich ilości odnosi się podana poniżej kaloryczność - Ty oczywiście możesz modyfikować ilości składników po swojemu, choć najlepiej, żeby ilość warzyw się zwiększyła, a nie zmniejszyła ;)

 


 

PEŁNOZIARNISTA PIZZA MARGHERITA BEZ CZEKANIA

- sposób przygotowania

 

CIASTO NA PIZZĘ

  • Do miski wsyp mąkę, dodaj sól, bazylię, suche drożdże i dokładnie wymieszaj. Dodaj ciepłą wodę i olej lub oliwę, wymieszaj łyżką i wyrób ciasto.

  • Z ciasta uformuj kulkę i odstaw do wyrośnięcia na pół godziny lub uformuj placek na pizzę i piecz od razu.

  • Kulkę ciasta rozgniataj równomiernie palcami, aż uformujesz okrągły placek. Ciasto skrop jeszcze odrobiną oliwy, możesz też  dodatkowo posypać je przyprawami i natrzeć przetartym czosnkiem.

 

DODATKI I PIECZENIE

  • Na ciasto nałóż plasterki pomidora, startą na plasterki mozzarellę i posiekaną cebulę.

  • Wstaw do piekarnika nagrzanego do 220 stopni. Piecz około 10-15 minut. Przed zjedzeniem posyp roszponką i skrop oliwą z oliwek.

 

Pelnoziarnista-pizza-bez-czekania_bez-wyrastania_margherita

 

Pelnoziarnista-pizza-bez-czekania_bez-wyrastania_margherita

 

Pelnoziarnista-pizza-bez-czekania_bez-wyrastania_margherita

 

 

Pelnoziarnista-pizza-bez-czekania_bez-wyrastania_margherita

 

Pelnoziarnista-pizza-bez-czekania_bez-wyrastania_margherita

 

Pelnoziarnista-pizza-bez-czekania_bez-wyrastania_margherita

 

Pelnoziarnista-pizza-bez-czekania_bez-wyrastania_margherita

 

Pełnoziarnista pizza Margherita BEZ CZEKANIA

10 października 2020
Pelnoziarnista-pizza-bez-czekania_bez-wyrastania_margherita

Cześć! Mam na imię Justyna, jestem dyplomowanym dietetykiem.

Tworzę tutaj bazę zdrowych i prostych przepisów oraz zbiór informacji przydatnych w jedzeniu zdrowo na co dzień.

Cieszę się, że tu jesteś! Zostaw po sobie ślad ;)

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.

Współpraca

Kontakt

Zadzwoń

Umów wizytę

DIETETYK KLINICZNY

Justyna Bielka

Copyright 2020 bielkadietetyk.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone