18 października 2020
Pełnoziarniste ciasto ze śliwkami, z porządną dawką cynamonu i suszonego imbiru, pachnące i sprężyste (a to za sprawą dodatku sody
12 października 2020
Pyszny i prosty sernik bez pieczenia, bez dodatku cukru, o niskiej zawartości tłuszczu. Przepis przyjazny dla osób z insulinoopornością, cukrzycą
10 października 2020
Lekka pizza na pełnoziarnistym, cienkim spodzie pachnącym bazylią, z dodatkiem mozzarelli, pomidorów, roszponki i cebuli. No i oczywiście oliwy. Dużym

Zajrzyj też tutaj

Fit zapiekanka, prosta w wykonaniu, wystarczy wymieszać składniki i zapiec. Sprawdzona opcja na lekką kolację i na wynos, jako drugie śniadanie.

Zapiekanka smakuje dobrze na ciepło i na zimno.

Warto zrobić wieczorem i zjeść część na kolację, a resztę zabrać na następny dzień do pracy. Dobrze smakuje z domowym sosem jogurtowym i garścią świeżych warzyw.

Ciekawe urozmaicenie podczas redukcji czy w diecie z niskim indeksem glikemicznym.

 


PROSTA ZAPIEKANKA JAJECZNA Z BROKUŁEM I TWAROGIEM

- składniki na 4-6 porcji:

 

  • brokuł - 1 duży / 500 g

  • twaróg półtłusty - 1 kostka / 200-250 g

  • olej rzepakowy - 1 łyżka

  • jaja - 6 sztuk

  • czosnek - 2-3 ząbki

  • przyprawy: sól, pieprz, kurkuma, tymianek, rozmaryn, oregano, papryka czerwona i ostra, gałka muszkatołowa)

 


PROSTA ZAPIEKANKA JAJECZNA Z BROKUŁEM I TWAROGIEM

- sposób przygotowania:

 

  • Brokuła umyj i podziel na średniej wielkości różyczki. Ponacinaj łodygi (dzięki temu wszystko ugotuje się równomiernie) i wrzuć na wrzącą, lekko osoloną wodę. 

 

  • Ugotuj na al dente. Wyciągnij z wody i odstaw do przestudzenia, następnie pokrój brokuła na mniejsze części.

 

  • W dużej misce połącz wszystkie składniki: twaróg rozgnieć z jajkami, dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek, łyżkę oleju, przyprawy i brokuła, dokładnie wymieszaj. Masę przelej do naczynia żaroodpornego, posmarowanego cienką warstwą oleju.

 

  • Wstaw do piekarnika nagrzanego na 180 stopni, piecz około 30-35 minut, do momentu, kiedy góra się zetnie, ale nie dłużej (zapiekanka dodatkowo stężeje po przestudzeniu - nie czekaj, aż góra się bardzo zarumieni, bo zrobi się twarda skorupa).

 


 

SOS JOGURTOWY DO ZAPIEKANKI

- składniki na 4-6 porcji:

 

  • jogurt naturalny - 1 duży /ok. 350-400 g

  • majonez - 1 łyżka / 25 g

  • czosnek - 1-2 ząbki

  • przyprawy: sól, pieprz, tymianek, papryka słodka wędzona, inne ulubione

 


SOS JOGURTOWY DO ZAPIEKANKI

- sposób przygotowania:

 

  • Wymieszaj majonez z przyprawami i przetartym czosnkiem, następnie dodaj jogurt i wymieszaj całość.

 

 

 

Prosta zapiekanka jajeczna z brokułem i serem twarogowym

08 marca 2020
Fit zapiekanka na szybko. Posiłek z niskim indeksem glikemicznym. Posiłek na wynos.

Cześć! Mam na imię Justyna, jestem dyplomowanym dietetykiem.

Tworzę tutaj bazę zdrowych i prostych przepisów oraz zbiór informacji przydatnych w jedzeniu zdrowo na co dzień.

Cieszę się, że tu jesteś! Zostaw po sobie ślad ;)

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.

Współpraca

Kontakt

Zadzwoń

Umów wizytę

DIETETYK KLINICZNY

Justyna Bielka

Copyright 2020 bielkadietetyk.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone