18 października 2020
Pełnoziarniste ciasto ze śliwkami, z porządną dawką cynamonu i suszonego imbiru, pachnące i sprężyste (a to za sprawą dodatku sody
12 października 2020
Pyszny i prosty sernik bez pieczenia, bez dodatku cukru, o niskiej zawartości tłuszczu. Przepis przyjazny dla osób z insulinoopornością, cukrzycą
10 października 2020
Lekka pizza na pełnoziarnistym, cienkim spodzie pachnącym bazylią, z dodatkiem mozzarelli, pomidorów, roszponki i cebuli. No i oczywiście oliwy. Dużym

Zajrzyj też tutaj

Klasyczne i lubiane (chyba przez wszystkich?) połączenie, które sprawdzi się zarówno w ciągu tygodnia jak i na spotkanie ze znajomymi. Sałatka jest smaczna również z gotowanymi burakami, ale to te pieczone nadają jej prawdziwego charakteru.

Dodatkowo pieczone buraki mają znacznie niższy indeks glikemiczny niż te gotowane. Po przygotowaniu ich w ten właśnie sposób buraki nie stanowią już takiego problemu dla osób, które jedzą według zasad diety z niskim indeksem glikemicznym (ten rodzaj diety zalecany między innymi dla osób z insulinoopornością, cukrzycą typu II, czy dla osób, które chcą zrzucić nadprogramowe kilogramy).

 


Przepis znajdziesz też w moim ebooku Imprezowe Inspiracje.

Ebook jest darmowy - możesz pobrać go tutaj.


 

SAŁATKA Z PIECZONYM BURAKIEM, FETĄ I ORZECHAMI

- składniki na 2 porcje:

 

  • buraki - 2 średnie / ok. 250 g

  • ser typu feta - 1/2 kostki / ok. 120 g

  • orzechy włoskie - garść / 30 g

  • olej rzepakowy / oliwa z oliwek - 2 łyżeczki / 10 g

 


 

SAŁATKA Z PIECZONYM BURAKIEM, FETĄ I ORZECHAMI

- sposób przygotowania

 

  • Buraki obierz i pokrój w ćwierćtalarki. Wymieszaj je z łyżeczką oleju i szczyptą przypraw (majeranek, czerwona papryka, sól).

 

  • Przełóż na blaszkę i wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni, następnie piecz około 30 minut. Wyciągnij do przestudzenia.

 

  • Orzechy posiekaj, ser pokrój w drobną kostkę lub pokrusz.

 

  • Na talerzach ułóż rukolę, następnie buraki, ser i orzechy. Całość skrop oliwą.

 


 

Więcej pomysłów na przekąski zebrałam w moim ebooku.

Ebook Imprezowe Inspiracje - co jeszcze tam znajdziesz?

 

Spis treści:

 

1. Hummus ze słonecznikiem  

2. Minipizze na owsianym spodzie  

3. Minitarty z nadzieniem z pieczarek i soczewicy  

4. Krakersy owsiane  

5. Pełnoziarniste paszteciki z nadzieniem pieczarkowym 

6. Muffiny jajeczne z brokułami i papryką  

7. Zielone muffiny ze szpinakiem  

8. Szybka sałatka z łososiem  

9. Sałatka z buraków, fety, rukoli i orzechów  

10. Sałatka z kurczakiem, ananasem i kukurydzą  

11. Tortille z pesto, twarożkiem i łososiem  

12. Koreczki ogórkowe z łososiem i twarożkiem  

13. Chrupiąca ciecierzyca  

14. Szaszłyki z piekarnika

15. Salsa z awokado i pomidorów

 

Ebook jest darmowy - możesz pobrać go tutaj.

 

 

Sałatka z pieczonym burakiem, fetą i orzechami

08 marca 2020
Krakersy z mąki owsianej, z sezamem i czarnuszką. Proste i zdrowe. Płatki owsiane, mleko lub woda, olej rzepakowy, proszek do pieczenia, przyprawy. Krakersy w zdrowszej wersji. Zdrowe krakersy. Krakersy bezglutenowe.

Cześć! Mam na imię Justyna, jestem dyplomowanym dietetykiem.

Tworzę tutaj bazę zdrowych i prostych przepisów oraz zbiór informacji przydatnych w jedzeniu zdrowo na co dzień.

Cieszę się, że tu jesteś! Zostaw po sobie ślad ;)

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.

Współpraca

Kontakt

Zadzwoń

Umów wizytę

DIETETYK KLINICZNY

Justyna Bielka

Copyright 2020 bielkadietetyk.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone