18 października 2020
Pełnoziarniste ciasto ze śliwkami, z porządną dawką cynamonu i suszonego imbiru, pachnące i sprężyste (a to za sprawą dodatku sody
12 października 2020
Pyszny i prosty sernik bez pieczenia, bez dodatku cukru, o niskiej zawartości tłuszczu. Przepis przyjazny dla osób z insulinoopornością, cukrzycą
10 października 2020
Lekka pizza na pełnoziarnistym, cienkim spodzie pachnącym bazylią, z dodatkiem mozzarelli, pomidorów, roszponki i cebuli. No i oczywiście oliwy. Dużym

Zajrzyj też tutaj

Sposobów na to, żeby zastąpić sklepowe sosy jest wiele, a większość z nich to sposoby bardzo proste. Dzisiaj weźmy pod lupę sos czosnkowy.

Bierzesz jogurt naturalny, opcjonalnie niewielką ilość majonezu, czosnek, ulubione przyprawy, mieszasz i gotowe! Poniżej przedstawiam moją propozycję i proporcje, jakie najczęściej - zazwyczaj na oko - stosuję. 

 


 

DOMOWY SOS CZOSNKOWY

- składniki na 2-4 porcje:

 

  • jogurt naturalny - około 1 szklanka

  • majonez - 1 łyżka, opcjonalnie

     (tutaj znajdziesz przepis na domowy majonez w 3 minuty)

  • czosnek - 1-3 ząbki 

  • przyprawy

 


 

DOMOWY SOS CZOSNKOWY

- jak zrobić? Najprostszy sposób:

 

  • Do niewielkiej miski wsyp przetarty czosnek, dodaj przyprawy i majonez, dokładnie wymieszaj. Dodaj 2-3 łyżki jogurtu, wymieszaj i dopiero wtedy dodaj resztę jogurtu i znowu wymieszaj.

  • Stopniowe dodawanie jogurtu zapobiega powstawaniu grudek - dzięki temu sos będzie gotowy o wiele szybciej.

 

 


 

DOMOWY SOS CZOSNKOWY

- jak przyprawić?

 

Jeśli chodzi o przyprawy, to ja zawsze dodaję całą mieszankę - sól, pieprz, paprykę czerwoną, słodką wędzoną, papryczkę chili, suszone i świeże zioła (uwielbiam wersję z tymiankiem), czasami dodaję też kurkumę czy gałkę muszkatołową. Sos ma też ciekawy smak z dodatkiem niewielkiej ilości koncentratu pomidorowego.

Ale myślę, że równie dobrze sprawdzają się też najprostsze połączenia, takie jak sól, pieprz i majeranek!

 

 

 

 

Jak zrobić domowy sos czosnkowy?

25 marca 2020
Krakersy z mąki owsianej, z sezamem i czarnuszką. Proste i zdrowe. Płatki owsiane, mleko lub woda, olej rzepakowy, proszek do pieczenia, przyprawy. Krakersy w zdrowszej wersji. Zdrowe krakersy. Krakersy bezglutenowe.

Cześć! Mam na imię Justyna, jestem dyplomowanym dietetykiem.

Tworzę tutaj bazę zdrowych i prostych przepisów oraz zbiór informacji przydatnych w jedzeniu zdrowo na co dzień.

Cieszę się, że tu jesteś! Zostaw po sobie ślad ;)

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.

Współpraca

Kontakt

Zadzwoń

Umów wizytę

DIETETYK KLINICZNY

Justyna Bielka

Copyright 2020 bielkadietetyk.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone