10 października 2020
Proces zmiany nawyków jako... wyprawa w Bieszczady.

Zajrzyj też tutaj

Chcesz jeść śniadania ale brakuje Ci czasu lub motywacji? Szukasz pomysłów na zdrowe i jednocześnie proste i szybkie w przygotowaniu śniadania?

Jeśli tak, to ta lista jest własnie dla ciebie! Jest to zbiór kilku najprostszych pomysłów, o których często zapominamy, a z których warto skorzystać, kiedy czas goni do innych obowiązków.

 


 

#1. CHLEB ŻYTNI RAZOWY, PIECZONA POLĘDWICA, KALAREPA, KIEŁKI

 

 

Polędwica - natrzyj ją mieszanką porządnej garści ulubionych przypraw i niewielkiej ilości oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek.

Rozgrzej piekarnik, w międzyczasie krótko obsmaż mięso na suchej patelni.

Przełóż do naczynia żaroodpornego lub na blachę, wstaw do piekarnika i piecz do miękkości. Wystarczy, że raz w tygodniu przygotujesz taki zdrowszy zamiennik dla sklepowej wędliny.

Przechowuj w lodówce, jedz jako dodatek do szybkich kanapek, oczywiście w towarzystwie sezonowych warzyw.

 

 

#2. BUŁKA Z HUMMUSEM I WARZYWAMI

 

 

Hummus, czyli pasta z ciecierzycy - kto robi, ten wie, że taka najprostsza wersja jest do zrobienia w 5 minut, a te bardziej skomplikowanie... w niewiele więcej.

A ten, kto jeszcze nie wie, ten się przekona, jak tylko kliknie tutaj po przepis na hummus w wersji podstawowej.

 

 

#3. OWSIANKA Z FIGAMI I ORZECHAMI

 

 

Owsianki zabraknąć w tym zestawieniu nie mogło. Jednak poranne stanie przy garnku z owsianką i jej mieszanie (żeby się nie przypaliło) nie pasuje do koncepcji "prosto i szybko". Dlatego zaraz zdradzę sposób, jak zrobić ją szybciej.

Płatki owsiane (najlepiej górskie), posiekane owoce i orzechy zalej mlekiem (krowim lub roślinnym) jeszcze wieczorem, odstaw do lodówki. Rano wystarczy podgrzać. 

 

Jeśli zabierasz owsiankę do pracy - wszystkie składniki wsyp do słoika i zalej mlekiem, zakręć i wstaw na noc do lodówki. Rano zabierz ze sobą, przed zjedzeniem podgrzej. Jeśli nie masz możliwości podgrzać owsianki w pracy, zrób to przed wyjściem z domu.

 

Nie zawadzi dodatek w postaci świeżych owoców, sprawdzi się też łyżka otrębów owsianych.

 

Nie przesadzaj z ilością suszonych owoców - mają dużo cukru, i tak naprawdę już garść to niezła bomba kaloryczna. 1/3 garści lub objętość 1-2 łyżek w zupełności wystarczy :)

 

 

#4. JAJECZNICA Z WARZYWAMI I SZYNKĄ Z INDYKA, PIECZYWO

 

 

Bo pyszna jajecznica nie musi być zawsze na boczku! Bardzo dobrze smakuje też taka z drobiową wędliną, na przykład z szynką z indyka. Możesz też wykorzystać domową wersję szynki, o której pisałam wyżej.

Do tego garść szpinaku, odrobina oleju rzepakowego lub oliwy. Na tę samą patelnię warto wrzucić kilka pomidorków koktajlowych albo plastry większego pomidora.

Pomidory to akurat te warzywa, które zyskują na obróbce termicznej - obecny w nich likopen staje się lepiej dostępny dla organizmu - łatwej się wchłania - po ich ogrzaniu (...a im dłużej, tym lepiej).

 

 

#5. SEREK WIEJSKI, PIECZYWO, RZODKIEWKA

 

 

Takie to proste! Tak oto wali się mit, że "nie możesz zjeść zdrowego śniadania, jeśli nie masz czasu".

Połączenie bardzo proste, ale takie śniadanie świetnie się sprawdzi w dni, kiedy nie ma czasu na nic innego. Łatwo też zabrać na wynos.

Oczywiście im więcej różnych warzyw na talerzu tym lepiej, ale umówmy się, już porządna garść rzodkiewki w połączeniu z serkiem wiejskim i pieczywem to naprawdę świetny zamiennik hot-doga, 7-daysa czy innego rogalika.

 

 

#6. JAJKA SADZONE, BIAŁA KIEŁBASA, COLESLAW Z CZERWONEJ KAPUSTY, PIECZYWO

 

 

Jajka sadzone (z płynnym żółtkiem najlepsze!), lekko podduszona biała kiełbasa i pomidory. Wszystko na tej samej patelni - mniej do sprzątania, dodatkowo sok z pomidora ładnie zapobiega przypalaniu się jajek od dołu.

 

Surówka na śniadanie - zapytasz pewnie, czy to rzeczywiście takie proste...

Odpowiedź jest jedna - TAK, jeśli przygotujesz więcej surówki dzień lub dwa dni wcześniej. W takim wypadku wystarczy jedynie sięgnąć do lodówki!

Tutaj znajdziesz mój ulubiony (i bardzo prosty) przepis na surówkę z czerwoną kapustą, którą przechowuję w lodówce nawet kilka dni.

 

Sekretem jest tutaj wymieszanie warzyw jedynie z olejem i przyprawami, a dodawanie soli i ewentualnie jogurtu czy majonezu dopiero przed zjedzeniem - wtedy warzywa nie puszczają soków i całość dłużej zachowuje świeżość.

 


 

To już koniec dzisiejszej listy, mam nadzieję, że okaże się dla Ciebie przydatna! 

Jeśli podobają Ci się takie treści, to koniecznie daj znać.

Możesz to zrobić na przykład klikając lubię to! lub udostępniając mój wpis - dzięki temu będę wiedzieć, czy tworzyć kolejne takie zestawienia.

W planie mam kolejne listy śniadaniowe, do tego obiadowe, kolacyjne i listy przekąsek... co Ty na to?

 

6 pomysłów na szybkie, proste i zdrowe śniadanie

22 kwietnia 2020
Pomysły na szybkie i zdrowe śniadanie | Lista przykładowych posiłków | Prosto i zdrowo |

Cześć! Mam na imię Justyna, jestem dyplomowanym dietetykiem.

Tworzę tutaj bazę zdrowych i prostych przepisów oraz zbiór informacji przydatnych w jedzeniu zdrowo na co dzień.

Cieszę się, że tu jesteś! Zostaw po sobie ślad ;)

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.

Współpraca

Kontakt

Zadzwoń

Umów wizytę

DIETETYK KLINICZNY

Justyna Bielka

Copyright 2020 bielkadietetyk.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone