18 października 2020
Pełnoziarniste ciasto ze śliwkami, z porządną dawką cynamonu i suszonego imbiru, pachnące i sprężyste (a to za sprawą dodatku sody
12 października 2020
Pyszny i prosty sernik bez pieczenia, bez dodatku cukru, o niskiej zawartości tłuszczu. Przepis przyjazny dla osób z insulinoopornością, cukrzycą
10 października 2020
Lekka pizza na pełnoziarnistym, cienkim spodzie pachnącym bazylią, z dodatkiem mozzarelli, pomidorów, roszponki i cebuli. No i oczywiście oliwy. Dużym

Zajrzyj też tutaj

Żeby zrobić najprostszy - a przy tym pyszny! - hummus, potrzebujesz ciecierzycy, oleju i ulubionych przypraw. No dobra, jeszcze przyda się trochę wody, jeśli chcesz nieco rozrzedzić konsystencję.

 

Hummus najczęściej utożsamiany jest z pastą z ciecierzycy i tahini, czyli masła sezamowego. Wiele osób, nie mając pod ręką tahini, szybko się zniechęca i ostatecznie nie przygotowuje hummusu wcale. Ale przecież kto nam broni eksperymentować?

 

Tym bardziej, że hummus to tak naprawdę ogólna nazwa na pastę i to nie tylko z ciecierzycy ale też innych roślin strączkowych.

 

Każdy może więc wymyślić swój własny hummus, z tahini czy bez. Ja robię w wielu wersjach, ale dzisiaj przedstawiam tę najprostszą.

 


 

HUMMUS W NAJPROSTSZEJ WERSJI

- składniki na 2 - 4 porcje:

 

  • ciecierzyca, odsączona - 1 puszka konserwowej / ok. 1 i ¼ szklanki ugotowanej / 11 łyżek / 220 g

  • olej rzepakowy, uniwersalny - 2 łyżki / 20 ml

  • czosnek - 3 ząbki / 15 g

  • przyprawy: sól, pieprz, papryka wędzona,  papryka słodka, chili, majeranek, tymianek, zamiennie: kmin rzymski / garam masala / kminek

  • opcjonalnie – kilka łyżek zimnej wody, natka pietruszki, łyżka soku z cytryny

 


 

HUMMUS W NAJPROSTSZEJ WERSJI

- jak zrobić?

 

  • Do naczynia blendera wsyp ciecierzycę, dodaj olej, przyprawy, przetarty czosnek i - jeśli używasz - sok z cytryny. Całość zblenduj na jednolitą masę (trwa to kilka minut). Jeśli masa jest zbyt gęsta, stopniowo dodawaj zimną wodę - tyle, żeby uzyskać odpowiednią konsystencję.

 

  • Gotowy hummus możesz posypać dodatkowo posiekaną natką pietruszki lub świeżymi ziołami.

 

  • Przechowuj w lodówce, w zamkniętym słoiku, do 5 dni.

 


 

Z czym jeść hummus?

 

Hummus idealnie pasuje do świeżych warzyw, pokrojonych w słupki (marchewka, kalarepa, papryka, seler naciowy), pieczywa, jako nadzienie do omletów. Sprawdzi się też jako przystawka na imprezę w towarzystwie krakersów, na przykład krakersów owsianych (warzyw oczywiście również!).

 

 

Hummus - wersja podstawowa

25 marca 2020
Krakersy z mąki owsianej, z sezamem i czarnuszką. Proste i zdrowe. Płatki owsiane, mleko lub woda, olej rzepakowy, proszek do pieczenia, przyprawy. Krakersy w zdrowszej wersji. Zdrowe krakersy. Krakersy bezglutenowe.

Cześć! Mam na imię Justyna, jestem dyplomowanym dietetykiem.

Tworzę tutaj bazę zdrowych i prostych przepisów oraz zbiór informacji przydatnych w jedzeniu zdrowo na co dzień.

Cieszę się, że tu jesteś! Zostaw po sobie ślad ;)

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.

Współpraca

Kontakt

Zadzwoń

Umów wizytę

DIETETYK KLINICZNY

Justyna Bielka

Copyright 2020 bielkadietetyk.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone