18 października 2020
Pełnoziarniste ciasto ze śliwkami, z porządną dawką cynamonu i suszonego imbiru, pachnące i sprężyste (a to za sprawą dodatku sody
12 października 2020
Pyszny i prosty sernik bez pieczenia, bez dodatku cukru, o niskiej zawartości tłuszczu. Przepis przyjazny dla osób z insulinoopornością, cukrzycą
10 października 2020
Lekka pizza na pełnoziarnistym, cienkim spodzie pachnącym bazylią, z dodatkiem mozzarelli, pomidorów, roszponki i cebuli. No i oczywiście oliwy. Dużym

Zajrzyj też tutaj

Owsiane krakersy czyli krakersy w zdrowszej wersji. Proste, z łatwo dostępnych składników, choć można (i polecam) zaszaleć z przyprawami i dodatkami, takimi jak czarnuszka, sezam, suszona bazylia czy tymianek.

Jeśli lubisz próbować nowych smaków - koniecznie wypróbuj ten przepis. Potrzebujesz tylko kilku podstawowych składników, takich jak mąka, mleko i olej, reszta to już kwestia Twojej wyobraźni i tego, co jeszcze masz pod ręką.

 


Przepis znajdziesz też w moim ebooku Imprezowe Inspiracje.

Ebook jest darmowy - możesz pobrać go tutaj.


 

CHRUPIĄCE OWSIANE KRAKERSY

- składniki:

 

  • mąka owsiana - 2 szklanki

  • mleko krowie lub roślinne/woda - 3/4 szklanki

  • olej rzepakowy - 1/4 szklanki

  • proszek do pieczenia - 1 łyżeczka

  • dodatki: czarnuszka - 2-3 łyżeczkisezam - 2-3 łyżkiprzyprawy: sól, bazylia, tymianek, papryka słodka wędzona, papryka słodka

 


 

CHRUPIĄCE OWSIANE KRAKERSY

- sposób przygotowania:

 

  • Płatki owsiane zblenduj na mąkę, tak, żeby uzyskać 2 szklanki. Mąkę przesyp do miski. Dodaj suche składniki - proszek do pieczenia, szczyptę soli, przyprawy, czarnuszkę i sezam, wymieszaj.

 

  • Dodaj mokre składniki, czyli mleko/wodę i olej, znowu dokładnie wymieszaj i odstaw na 10-15 minut, aż mąka wchłonie płyny.

 

  • Kiedy masa już zgęstnieje, wyrób ciasto: 1-2 minuty powinny wystarczyć, żeby powstała elastyczna masa (jeśli ciasto przywiera do rąk, odstaw je jeszcze na kilka-kilkanaście minut).

 

  • Wyłóż cienką warstwę ciasta na blachę (rozwałkuj albo rozgnieć dłońmi), pokrój w prostokąty. Krakersy piecz w temperaturze 180 stopni przez około 20 minut.

 

  • Po tym czasie wyciągnij z piekarnika i odstaw do przestudzenia.

 


 

Z czym jeść owsiane krakersy?

 

Chrupiące owsiane krakersy w zdrowszej wersji możesz wykorzystać jako dodatek do hummusu, lub jako dodatek do nich przygotować jakiś sos, na przykład sos czosnkowy. Równie dobrze smakują bez dodatków. Podczas przygotowywania warto dobrze je doprawić ulubionymi przyprawami.

 


 

Ebook Imprezowe Inspiracje - co jeszcze tam znajdziesz?

 

Spis treści:

 

1. Hummus ze słonecznikiem  

2. Minipizze na owsianym spodzie  

3. Minitarty z nadzieniem z pieczarek i soczewicy  

4. Krakersy owsiane  

5. Pełnoziarniste paszteciki z nadzieniem pieczarkowym 

6. Muffiny jajeczne z brokułami i papryką  

7. Zielone muffiny ze szpinakiem  

8. Szybka sałatka z łososiem  

9. Sałatka z buraków, fety, rukoli i orzechów  

10. Sałatka z kurczakiem, ananasem i kukurydzą  

11. Tortille z pesto, twarożkiem i łososiem  

12. Koreczki ogórkowe z łososiem i twarożkiem  

13. Chrupiąca ciecierzyca  

14. Szaszłyki z piekarnika

15. Salsa z awokado i pomidorów

 

Ebook jest darmowy - możesz pobrać go tutaj.

 

 

 

Chrupiące owsiane krakersy - czyli jak zrobić pyszne krakersy w zdrowszej wersji?

25 marca 2020
Krakersy z mąki owsianej, z sezamem i czarnuszką. Proste i zdrowe. Płatki owsiane, mleko lub woda, olej rzepakowy, proszek do pieczenia, przyprawy. Krakersy w zdrowszej wersji. Zdrowe krakersy. Krakersy bezglutenowe.

Cześć! Mam na imię Justyna, jestem dyplomowanym dietetykiem.

Tworzę tutaj bazę zdrowych i prostych przepisów oraz zbiór informacji przydatnych w jedzeniu zdrowo na co dzień.

Cieszę się, że tu jesteś! Zostaw po sobie ślad ;)

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.

Współpraca

Kontakt

Zadzwoń

Umów wizytę

DIETETYK KLINICZNY

Justyna Bielka

Owsiane krakersy z sezamem i czarnuszką

Copyright 2020 bielkadietetyk.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone